تمرینات ورزشی کوتاهتر اما با فرکانس بالا برای کاهش وزن موثرتر است

30 اکتبر2017- یک مطالعه‌ی جدید نشان داد تحریک مکانیکی با فرکانس بالا(LMMS) موجب کاهش بافت چربی می‌شود و بنابراین ممکن است روش موثری در کاهش وزن و کاهش خطرات بهداشتی مانند دیابت باشد. این تحقیق که توسط دانشجوی دکترا Vhitaben Patel از دپارتمان مهندسی بیومدیکال دانشگاه Stony  Brookانجام گردید باعث ارتقاء این مفهوم به سطح بالاتری گردید. نتایج این تحقیق در مجله‌ی Obesity منتشر شده است.

Patel و همکارانش دریافتند که در یک مدل موش چاق، ارتعاشات با شدت پایین هنگامیکه در طول روز به دفعات انجام می‌شود در کاهش وزن و متابولیسم گلوکز موثرتر از انجام آن تنها در یک جلسه است.

نویسندگان معتقدند درحالیکه  ورزش همچنان برای کاهش چاقی و خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماریها اهمیت دارد، ارتعاشات با شدت کم می‌تواند جایگزینی برای ورزش باشد. آنها می‌گویند: این نتایج دیدگاه جدیدی را برای کاهش وزن و به حداقل رساندن خطرات سلامت ارائه داده است. انجام تمرینات کوتاهتر یا ارتعاشات با شدت کم که با یک دوره‌ی استراحت از هم فاصله داشته باشد، در طی روز بسیار موثرتر از یک جلسه‌ی طولانی مدت در روز است. به عبارت دیگر تحریکات مکانیکی با فرکانس بالا موثرتر از یک تک جلسه‌ی ورزشی در طول روز است.

 منبع و سایت خبر:

Obesity, 2017; 25 (10): 1745 DOI: 10.1002/oby.21958

www.sciencedaily.com/releases/2017/10/171030154554.htm